Praga’nın Yol Tipi Süper Otomobili Bohema Teslim Edildi
Praga, 100 yılı aşkın süredir araç üreten bir firma olarak, Hollanda’daki bir müşterisine yol tipi süper otomobilini teslim etti. Aerodinamik tasarımı ve hafif yapısıyla dikkat çeken Bohema, 3.8 litrelik ikiz turbolu V-6 motoruyla, Nissan GT-R’den türetilmiş ve Litchfield Motors tarafından optimize edilmiş bir modele sahip.
Motor, 700 beygir gücü ve 535 lb-ft tork üretiyor. Praga’nın önceliği ise beygir gücü değil, pist performansı ve sürüş deneyimi üzerine odaklanmış.
Hafiflik ve Performans Dengesi
Bohema, 1043 kilogram ağırlığıyla oldukça hafif ve aerodinamik verimliliğiyle öne çıkıyor. Aktif aerodinamik yerine basit bir tasarım tercih edilerek ağırlık azaltıldı ve 15 inç karbon seramik diskler ile altı pistonlu kaliperler kullanılarak güçlü frenleme performansı sağlandı.
Bohema’nın tasarımı, hafiflik ve aerodinamik verimliliği öncelikli tutularak neredeyse Formula 1 rüzgar tünelinde test edildi. Bu sayede 155 mil/saat hızda 2000 pound yer çekimi kuvveti üretildiği iddia ediliyor.
İlham Kaynakları
Praga, II. Dünya Savaşı’ndan önceki yıllarda aerodinamik araçlara olan ilgisiyle biliniyor. 1933 yılında geleneksel bir araçla 1000 Miles of Czechoslovakia yarışını kazanan firma, 1934’te ise alüminyum ve polikarbonat panel kullanarak ağırlığı azaltan Super Piccolo modelini tanıttı.
Bohema, Praga’nın ilk yol süper otomobili olmasına rağmen, firma uzun yıllardır hızlı ve iyi yol tutan araçlar üretiyor. 2013’te tanıtılan R1 modeli, pist odaklı bir araç olarak dünya çapında birçok şampiyonada yarıştı.
Praga, Porsche ve Ferrari gibi markalarla kıyaslandığında, Bohema’nın yarış arabası ile yol süper arabası arasında benzersiz bir konumda olduğunu vurguluyor.
Kaynak: patronlardunyasi.com